Cercul de Donatori Buzău - ART 3,14

Completarea educației formale a elevilor buzoieni prin activități de învățare complementare, formarea de abilități cu adevărat necesare în contextul provocărilor secolului XXI.

Proiectul nostru este parte dintr-o viziune mai amplă a școlii de la Hasdeu asupra relației pe care o construiește cu întreaga comunitate buzoiană, o relație deschisă, de punere în comun, în care școala să fie un partener cultural al comunității. Cunoaștem nevoile reale de învățare ale elevilor din școlile noastre, am înțeles că parcursul educativ formal are nevoie de completări, are nevoie de un ritm de schimbare mult mai rapid decât cel actual, un ritm care să-l sincronizeze cu dinamismul crescând al societății. 

Obiective:

realizarea de ateliere de teatru/film și public speaking pentru elevii/profesorii din Hasdeu și din alte școli ale comunității buzoiene; participarea la festivalurile naționale de teatru pentru liceeni și studenți: RELIEF, Festivalul Național ”Florian Pittiș”, Serile Teatrului Studențesc, Ideo Ideis etc. participarea la festivalurile naționale de film pentru liceeni: Boovie, Filmmic, etc. consolidarea parteneriatului de public speaking cu cele, două școli din Focșani – Colegiul Național ”Alexandru Ioan Cuza” și Liceul Pedagogic ”Spiru Haret” – și, ulterior, organizarea unui concurs regional de public speaking;

 

Cea mai importantă nevoie pe care o va rezolva proiectul

Completarea educației formale a elevilor buzoieni prin activități de învățare complementare, formarea de abilități cu adevărat necesare în contextul provocărilor secolului XXI.

Detaliere: Proiectul nostru este parte dintr-o viziune mai amplă a școlii de la Hasdeu asupra relației pe care o construiește cu întreaga comunitate buzoiană, o relație deschisă, de punere în comun, în care școala să fie un partener cultural al comunității. Cunoaștem nevoile reale de învățare ale elevilor din școlile noastre, am înțeles că parcursul educativ formal are nevoie de completări, are nevoie de un ritm de schimbare mult mai rapid decât cel actual, un ritm care să-l sincronizeze cu dinamismul crescând al societății. 

Folosirea activităților de teatru/ film/ public speaking în educaţie înseamnă conturarea unei zone vag lămurite în curriculumul actual – şi anume componentele grupate în categoria: valori şi atitudini. O astfel de educație îşi justifică rolul prin intermediul unor obiective semnificative spre care ţinteşte. În primul rând, teatrul/filmul/vorbitul în public presupun utilizarea unui limbaj multidisciplinar (muzică, ritm, gesturi, dans, imagine), ceea ce implică dezvoltarea unor abilităţi transdisciplinare esenţiale pentru a crea apoi gândirea critică, independentă a elevilor. Vorbim despre forme de învăţare concretă, practică (learning by doing), astfel că elevii pot experimenta diferite ipostaze de comunicare, de interpretare a unui mesaj, a feedback-ului într-o conversaţie, devenind conştienţi de efectele comunicării interpersonale, de limitele acesteia. Mai mult, teatrul/public speakingul oferă contextul necesar pentru exersarea unor tehnici de relaxare, de concentrare sau de organizare a propriului comportament, ceea ce va conduce la o mai bună înţelegere a sinelui, la o formă de echilibru atât de necesară în evoluţia unui individ. 

Având în vedere astfel de obiective, a educa prin teatru/film/public speaking înseamnă a educa în spiritul unei flexibilităţi mentale, al unui mod de a gândi care facilitează apoi învăţarea activă, reală, în orice domeniu al cunoaşterii. Este, aşadar, o bază, un element care nu poate lipsi din formarea unui elev.

Atât teatrul, cât și activitățile dedicate filmului sau vorbitului în public sunt forme sociale de artă. Cheia succesului este, în cazul lor, lucrul în echipă, iar educarea abilităţilor de a lucra în grup trebuie să devină o ţintă în formarea tinerilor. Meseriile viitorului vor presupune, fără îndoială, această abilitate esenţială de a relaţiona în mod coerent şi eficient cu ceilalţi membri ai grupului. Elevii exersează în cadrul exerciţiilor teatrale/ de public speaking sau de creare de film forme concrete de relaţionare cu celălalt, înţeleg cât de important este să-ţi respecţi partenerii şi câte beneficii aduce apartenenţa la un grup. Fiecare individ îşi poate exersa abilităţile, şi le poate îmbunătăţi, deci evoluează în raport cu sine, făcând parte, în acelaşi timp, din grup.

Așa cum am arătat anterior, propunerile noastre s-au concretizat deja, în fazele lor inițiale, în realizarea echipelor de lucru pentru activitățile de teatru/film/public speaking, dar și prin depunerea în comun a proiectelor de parteneriat cu cele două școli din Focșani. Am arătat, de asemenea, că beneficiarii sunt elevii și profesorii din școlile implicate – fie ei membri ai trupelor de teatru/ ai echipelor de creare de film și de public speaking sau participanți la atelierele de lucru/ spectatori - dar și membrii comunității buzoiene în sens larg.

 

PROGRAM DE ACTIVITĂȚI:

1.Prezentarea proiectului; realizarea documentelor necesare pentru înscrierea acestuia în programul national de proiecte educative – octombrie 2019;

2. Realizarea proiectului de parteneriat cu școlile-partenere din Focșani: Colegiul Pedagogic ”Spiru Haret” și Colegiul Național ”Alexandru Ioan Cuza” – octombrie 2019;

3.Sesiuni de lucru pentru pregătirea piesei ”Dawn Way”  de Oleg Bogaev – octombrie-noiembrie 2019;

4.Prezentarea spectacolului ”Almost, Maine”, de John Cariani – decembrie 2019;

5.Întâlniri de pregătire a activităților de public speaking cu partenerii din Focșani – decembrie 2019;

6.Ateliere de film documentar pentru liceeni – februarie 2020;

7.Ateliere de jocuri teatrale pentru liceeni/ pregătirea piesei de teatru Dawn Way – februarie-martie 2020; 

8.Vizită la școlile-partenere din Focșani; activități comune de public speaking – martie 2020;

9.Primirea reprezentanților școlilor partenere din Focșani; ateliere de public speaking – aprilie 2020;

10.Concurs regional de public speaking (în colaborare cu școlile- partenere din Focșani) -  aprilie 2020;

11.Participarea la concursul national de book-trailere pentru elevi – Boovie, mai-iunie 2020;

12.Participarea la festivalul national de teatru Ideo Ideis (în cazul calificării) – august 2020

Riscuri: Dificultatea de a evalua cu exactitate, într-o primă fază, unele elemente de progres mai greu de cuantificat.

 

Impactul proiectului și dezvoltarea/continuarea acestuia

Impactul proiectului va putea fi evaluat, pe de o parte, pe baza numărului de elevi/ profesori/ membri ai comunității buzoiene participanți. Pe de altă parte, vor fi utilizate chestionare și feed-back-uri de satisfacție. Participarea la concursuri și rezultatele obținute vor fi, de asemenea, indicatori ai impactului proiectului. Nu în ultimul rând, aplicarea la clasă de către alți profesori și elevi a celor învățate în întâlnirile/ atelierele noastre reprezintă un punct de reper important în măsurarea impactului.

Proiectul se va dezvolta atât prin implicarea unui număr mai mare de elevi și de școli în parteneriatul de public speaking propus, prin atragerea cât mai multor părinți și membri ai comunității buzoiene, precum și prin participarea la cât mai multe concursuri și activități din domeniul teatrului/ al filmului/ al zonei de public speaking. 

 

Detalierea bugetului

Cum o să investiți suma primită? Aveți nevoie de sume adiționale? Cum v-ați propus să le obțineți? Solicitarea de buget maxima recomandata este de 12000 lei.

În cazul nostru, solicitarea de buget vizează în cea mai mare  parte dotarea sălii cu instalații de lumină și sunet necesare desfășurării activităților de teatru, film și public speaking. Există, în final, și o solicitare vizând achiziționarea unor draperii necesare pentru realizarea întunericului de sală. Concret, cheltuielile ar fi următoarele:

4 proiectoare Stairville 16 = 168 RON

2 Varytec Theatre Spot 500 = 912 RON

1 Stairville FS-75 LED Follow Spot DMX = 1800 RON

4 proiectoare LED = 800 RON

Dimmer 12 canale EUROLITE DPX – 1210 DMX = 4600 RON

Modular DMX = 550 RON

Mixer Behringer XENYX X1832USB = 950 RON

Boxe Behringer PPA 200 = 1140 RON

Cabluri, prize = 200 RON

Draperie neagră 140x250 (3x2 bucăți) = 740 RON

TOTAL = 11.860 RON

Da, vizăm și obținerea de sume adiționale, suma totală necesară proiectului fiind estimată la cca 30.000 RON. 

 

 

[ Show more ]
Galantomi:

1

Donatii:

10

Suma:

1,890 RON

Evenimente fundraising

In beneficiul: Cercul de Donatori Buzău - ART 3,14

Proiectul nostru este parte dintr-o viziune mai amplă a școlii de la Hasdeu asupra relației pe care o construiește cu întreaga comunitate buzoian

1,890 RON

Suma:

1

Galantomi:
10 Donatii

Pagini fundraising

ART 3,14

Știai că 65% dintre copiii care intră acum în sistemul de educație vor face la locul de muncă, după terminarea școlii, activități care astă

12,000 RON Target
1,890 RON Suma
10 Donatii
15.75% Complete